Medarbejderserviceboks

Denne boks for medarbejderservice er til lokale medarbejderportaler. Via boksen får medarbejderne mulighed for at slå emner op i medarbejderservice (dvs. det fælles indhold for AU-medarbejdere), mens de stadig befinder sig på deres egen medarbejderportal (den lokale side). Når man har fundet det emne, man leder efter, og klikker på det, vil man blive ført direkte videre til siden om det pågældende emne i medarbejderservice.

Sådan gør du

Du skal indsætte medarbejderserviceboksen som ”globalt indhold”. Når du bruger globalt indhold, har vi mulighed for centralt at ændre eller rette i boksen, hvis der bliver behov for det på et tidspunkt, uden at du behøver at foretage dig noget. Når man opretter et globalt element, vil man nemlig have en permanent reference til dette indhold, som opdateres automatisk, når kilden bliver opdateret. 

Opret global content


Placer dig på den side hvor du vil indsætte fælles indhold og opret et nyt sidelement

1) Vælg fanebladet "Typical Page Content" og 2) Tryk på “Global content”

3) Når siden er oprettet skal du klikke "Save" før du kan gå videre. 

4) Tast adressen (URL) på den side du vil hente indhold fra i feltet Indtast URL.

​​​​​​​5) Klik Browse.

Der åbnes et pop-up vindue, hvor der ud for hvert enkelt sideelement er en “vælg” knap.

6) Vælg det element, der skal refereres til. 
Bemærk at selvom det ser ud som om, du kan vælge mellem to versioner af medarbejderserviceboksen, er der reelt kun én - nemlig den medarbejderserviceboks, der er afbilledet øverst i denne vejledning. Derfor er det ligegyldigt, om du vælger den ene eller den anden, da resultatet bliver det samme. Når du har valgt elementet, lukker pop-up vinduet igen. Gem siden, og der vil nu være en reference til det valgte indhold.


Hvis du ønsker at oprette flere globale referencer, skal du gentage denne procedure for hvert enkelt element. Hvis du sletter et element, der er indsat via globalt indhold, vil det ikke blive slettet fra det sted, hvor det oprindeligt blev oprettet.