Medarbejderserviceboks

Denne boks for medarbejderservice er til lokale medarbejderportaler. Via serviceboksen får medarbejderne mulighed for at slå emner op i medarbejderservice (dvs. det fælles indhold for AU-medarbejdere), mens de stadig befinder sig på deres egen medarbejderportal (den lokale side). Når man har fundet det emne, man leder efter og klikker på det, vil man blive ført direkte videre til siden om det pågældende emne.

Sådan gør du

Når du skal indsætte medarbejderserviceboksen, skal du vælge elementet ’Global content’/'Globalt indhold'. På den måde vil ændringer og tilføjelser, som laves centralt, automatisk opdateres de steder, hvor medarbejderserviceboksen er i brug lokalt.

Opret global content


Stå på den side, hvor du vil indsætte medarbejderserviceboksen, og opret et nyt indholdselement

1) Vælg fanebladet 'Typical page content' og 2) Tryk på 'Global content'/'Globalt indhold'

3) Når elementet er oprettet, skal du klikke 'Save' før du kan gå videre. 

4) I feltet 'Indtast URL' skriver du adressen (URL'en) til den side, du vil hente indhold fra. Medarbejderserviceboksen befinder sig på følgende sider: 

5) Klik 'Browse'.

Der åbnes et pop-up vindue, hvor der ud for hvert indholdselement er en 'Vælg'-knap.

6) Vælg det element, der skal refereres til. 
Bemærk, at selvom det ser ud, som om du kan vælge mellem to versioner af medarbejderserviceboksen, er der reelt kun én – nemlig den medarbejderserviceboks, der er afbilledet øverst i denne vejledning. Derfor er det ligegyldigt, om du vælger den ene eller den anden, da resultatet bliver det samme. Når du har valgt elementet, lukker pop-up vinduet igen. Klik 'Gem', og der vil nu være en reference til det valgte indhold.


Hvis du ønsker at oprette flere globale referencer, skal du gentage denne procedure for hvert enkelt element. Du skal ikke være bange for at slette et element, der er indsat via globalt indhold. Det bliver kun slettet fra din side og ikke fra det sted, hvor det oprindeligt er oprettet.